ASSE – De Vlaamse website Humo.be gaat eind dit jaar schuil achter een betaalmuur. De website van het weekblad, dat twee jaar geleden werd overgenomen door De Persgroep, komt daarbij helemaal op zichzelf te staan. Abonnees van de papieren versie krijgen volledige toegang. Voor overige belangstellenden bedraagt de toegang tot de website 5 euro per maand.
"Voor 5 euro per maand krijg je dan dagelijks, zeven dagen per week, op een vaste tijd gloednieuwe inhoud gepresenteerd met vijftien nieuwe artikelen, video's en andere content die op die dag relevant zijn", vertelt projectleider Joris Bellwinkel aan persbureau Belga.
"Dat zijn voor een deel stukken die ook in het blad verschijnen, maar ook verhalen die je daar niet vindt. Het belangrijkste is dat we dagelijks een fijne mix hebben van humor, actuele reportages en goede verhalen over muziek, tv en film."
Doel is om de vernieuwde Humo-website dit jaar nog online te krijgen. "We gaan pas lanceren als we echt tevreden zijn, hopelijk eind dit jaar, desnoods iets later. Of iets vroeger."