AMSTERDAM – ABN AMRO heeft woensdagochtend last gehad van een technische storing bij het internetbankieren. De problemen begonnen rond 08.00 uur en waren volgens de bank rond het middaguur verholpen.
Klanten van de bank konden via de website of via de app geen bankzaken regelen. Er kon wel gewoon gepind worden met bankpassen van ABN.
Problemen met het internetbankieren en mobiel bankieren zijn tegenwoordig een zeldzaamheid, zegt een woordvoerder van de website allestoringen.nl. ,,Drie tot vier jaar geleden kwamen storingen veel vaker voor. Dat had onder meer te maken met de invoering van het Europese betaalsysteem Sepa", aldus de zegsman.
Ook de groei van het online bankieren heeft eerder tot storingen geleid. Ook dat is opgelost, met de inzet van meer servers.
Volgens allestoringen.nl begon de storing bij ABN AMRO dinsdagavond al. ,,Het is koffiedik kijken, maar waarschijnlijk dacht de bank het probleem te hebben verholpen. Woensdagochtend bleek dat niet zo te zijn".