NEW YORK – Tumblr gaat advertenties tonen in de mobiele apps van de door Yahoo opgeslokte dienst. Gebruikers krijgen voortaan gesponsorde links naar apps te zien die in Tumblr-posts worden besproken. Wie op de ‘reclameboodschap’ klikt, wordt meteen doorgestuurd naar de App Store van Apple of de Google Play Store om de betreffende app te downloaden.
Het verwijzen naar apps is de eerste grote stap van Tumblr op het gebied van reclame en zou de blogdienst rendabeler moeten maken. Tumblr heeft zo’n 400 miljoen gebruikers, maar echt rijk wordt het daar niet van. Kennelijk wil Yahoo de overname van Tumblr langzaamaan gaan terugverdienen. Yahoo nam Tumblr in de zomer van 2013 voor bijna 1 miljard dollar (ongeveer 800 miljoen euro) over.
Het voorschotelen van reclames in mobiele apps is een behoorlijk lucratieve business voor socialmediabedrijven. Twitter haalt zo’n 85 procent van zijn inkomsten uit mobiele reclames terwijl dat bij Facebook zo’n 66 procent is.