“Communicatie is ten diepste het inspelen op instincten. Dit is precies wat journalisten als Joost Niemöller, Wierd Duk en Annabel Nanninga doen, daarbij aansluitend bij de theorie van Thierry Baudet dat er één groot complot is van de elite, de EU, ontaarde kunstenaars en de islamitische wereld om u – gewone burger – naar de ondergang te leiden.
In het ongebreidelde streven de boze burger te gerieven, worden instincten gestimuleerd door telkenmale onderwerpen uit te zenden, op te blazen en te beschrijven die inspelen op de vraag: wat wordt hier verzwegen?
Neem de bespottelijke actie van veertien Pegida-aanhangers vorig weekend in Enschede. Nieuwsuur vroeg zich niet af hoe het kan dat de mensheid zo diep is gezonken.”
De oud(!)-hoofdredacteur van de provinciale circulaire Tubantia is boos op “journalisten als Niemöller, Duk en Nanninga” want “die spelen op instincten in”. En daardoor krijgt Russisch nepnieuws alle ruimte, ofzoiets.
Volgens deze boze babyboomer moet nieuws gaan om feiten en verbanden. Maarrrrrr…een NPO-instituut als Nieuwsuur mag dan weer niet altijd zomaar om feiten en verbanden gaan en moet juist wel fungeren als morele inquisitie, tenminste, als het gaat om zaken waarvan deze boze babyboomer zelf vindt dat het gewoon allemaal niet kan omdat we dat zo niet hebben afgesproken met z’n allen en niet moeten willen in dit land.
Dus als Pegida in Enschede iets met varkensbloed doet moet Nieuwsuur zich ineens afvragen ‘hoe het kan dat de mensheid zo diep is gezonken’ en is het verder prima als Pegida met de KKK wordt vergeleken. En als mensen zich tegen het stigma van KKK terecht komen verdedigen, in een terechte vorm van wederhoor, dan is dat gewoon stom, aldus de oud-hoofdredacteur van het bij ongeletterde boeren- en overige CDA-landbouwers populaire Tubantia.
En precies daarom zijn er nu alternatieve media die met de dag populairder en succesvoller worden. En helden als Nanninga, Niemöller en Duk. Die het denigrerende linkse moralisme in de journalistiek spuug- en spuugzat zijn en wél gewoon op zoek willen naar de waarheid. Net als miljoenen andere Nederlanders die inmiddels hun morele vrijheid terug willen hebben.
Gaan wij nu weer even verder met het peperduur drukken van inkt op papier en al even peperduur distribueren van onze gedrukte papieren dagelijkse nieuwsbulletins zodat we heel veel kosten hebben maar steeds minder omzet doordat adverteerders niet op papier willen adverteren en abonnee’s uitsterven en we dus heel weinig winst maken zodat we steeds minder mogelijkheden hebben en we straks voorgoed worden ingehaald door nieuwe online innovaties. Ohnee! Wacht!