De aftrap van de 3FM-actie Serious Request heeft maandagavond minder kijkers getrokken dan vorig jaar. Het moment waarop Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie, de drie dj’s opsloot in het Glazen Huis in Apeldoorn wist 452.000 mensen te boeien, net zoveel als in 2015. Vorig jaar trok de officiële start op NPO 3 zo’n 494.000 kijkers.
Domien Verschuuren, Angelique Houtveen en Sander Hoogendoorn zitten tot en met kerstavond in het Glazen Huis waar ze verzoeknummers draaien in ruil voor geld. Dit jaar gaat de opbrengst naar gezinnen die zijn verscheurd door een ramp of oorlog.
Net als ‘jongerenkanaal’ NPO3 zeer slecht wordt bekeken, wordt ook de ‘jongerenradiozender’ 3FM zeer slecht beluisterd. Uit dinsdag gepubliceerde luistercijfers blijkt dat het marktaandeel van 3FM is gedaald tot een miezerige 3.8%.
Anp/TPO