Universal Music, de platenmaatschappij van Dotan, vindt het “zeer wenselijk” als de zanger gaat reageren op de onthullingen over de fake fans die hem op sociale media de hemel in prezen. Dat heeft een woordvoerder maandag laten weten. Universal Music heeft sinds de publicatie in de Volkskrant nog niets gehoord van Dotan of zijn management.
“Het is voor ons onmogelijk om inhoudelijk op de zaak te reageren”, stelt de zegsman. “We zijn nergens bij betrokken geweest en hebben geen enkele kennis gehad van deze zaak. Dus het is aan Dotan zelf om commentaar te geven en het is zeer wenselijk dat hij dit op korte termijn doet.”
De platenmaatschappij wil pas reageren als Dotan dat zelf gedaan heeft. Een woordvoerder van Dotan wil niet melden of en zo ja wanneer dat gaat doen.
De Volkskrant meldde zaterdag dat er jarenlang op sociale media fanmail over Dotan is gepost door nepaccounts. Het ging om 140 nepprofielen die zijn aangemaakt op Twitter, Facebook en Instagram om het imago van de zanger op te poetsen. Er werden onder meer verhalen verzonnen over een terminale patiënt die Dotan zou hebben geholpen.
De accounts werden mede gemaakt door een voormalige manager van Dotan. De zanger gaf tot nu toe alleen aan de Volkskrant een korte reactie. Dotan zegt in de krant van niets te weten en zich rot te zijn geschrokken. “Ik word er misselijk van als ik dit zie”, zei hij.
Anp