AMSTERDAM – SBS Broadcasting en Sanoma gaan samenwerken met Social1nfluencers, een Amsterdams bedrijf dat een eigen netwerk van populaire Nederlandse videomakers op YouTube heeft. SBS wil met de samenwerking haar multimediabereik vergroten.
SBS Broadcasting heeft een belang genomen in Social1nfluencers, maakte topman Peter de Mönnink van SBS/Sanoma donderdag bekend. Volgens hem hebben dit soort bedrijven de toekomst. “Met de fanbase en het bereik van de creators van Social1nfluencers spreken we in één keer een grote doelgroep aan die steeds vaker videocontent online bekijkt”, aldus de CEO.
Social1nfluencers helpt videomakers door hen te laten groeien in populariteit en ze te koppelen aan merken. Het bedrijf ondersteunt zo onder andere de YouTube-kanalen StukTV, Beautygloss, Fijnevrienden, Foodgloss, Disfordazzle, Misslipgloss en Teskuh, die alle tien- of zelfs honderdduizenden volgers hebben. Ook ontwikkelt Social1nfluencers online video-strategieën en branded videocontent.
Oprichters Daan Sip en Niels Verhoeven van Social1nfluencers zijn eveneens in hun nopjes met de samenwerking. ” Zeker gezien het grote multimediale bereik dat de domeinen van SBS en Sanoma onze creators kunnen bieden, zoals bijvoorbeeld het vrouwendomein voor onze vrouwelijke creators en Veronica voor onze mannelijke creators”, legt Sip uit.