Duurzaam ondernemen is een mooi initiatief. Tegenwoordig draait ondernemen namelijk om meer dan alleen geld verdienen. Bedrijven moeten ook nadenken over hun impact op het milieu. Dat klinkt misschien lastig en uitdagend, maar er zijn genoeg manieren om duurzamer te ondernemen. In deze blog lichten we een van deze opties uit, namelijk het bedrukken van producten.
Het mooie aan bedrukte producten is dat er tegenwoordig steeds vaker gekozen wordt voor gerecyclede materialen. Dit maakt dat je kunt investeren inje eigen bedrijf, je naamsbekendheid kunt vergroten en ook nog eens een steentje kan bijdragen aan het milieu.
Drie vliegen in één klap dus! Het is dan wel belangrijk dat je kiest voor een drukker die ook oog heeft voorduurzaamheid. Ga je een vlag bedrukken? Kijk dan waar de vlag van gemaaktis, dan zie je snel genoeg of duurzaamheid hier een prioriteit was of niet.
Wat producten bedrukken zo effectief maakt is dat je niet alleen nu profiteert van de exposure van de producten, maar ook in de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan een pen bedrukken. Een pen wordt vaak doorgegeven en gebruikt door meerdere mensen.
Als je kiest voor kwalitatieve pennen gaan deze lang mee. Zo kun je met één bedrukte pen wel tientallen mensen bereiken, ook dat is duurzaamheid. Denk dus goed na over de producten die je kiest!
Bedrukte producten zijn de perfecte toevoeging aan iedere marketingstrategie. Het maakt niet uit waar je focus ligt, je kunt je boodschap ontzettend versterken met bedrukte producten. En de mogelijkheden zijn eindeloos. Er is altijd wel een product te vinden dat past bij jouw sector, jouw visie en jouw klant. Je moet vooral creatief zijn en jouw identiteit laten zien door middel van bedrukte producten.
Als je dit dan ook nog eens met duurzame producten doet, dan is het dubbel zo krachtig. Je krijgt dan niet alleen de exposure van je bedrukte producten, maar ook van de positieve impact die jouw bedrijf heeft op het milieu. Dat is voor de klant van vandaag steeds belangrijker.
Duurzaamheid ontkennen is niet langer acceptabel en de bedrijven die hier niet in meegaan worden sterk afgestraft. Niet alleen door de overheid, maar ook zeker door de klant. En als jij eenmaal bekendstaat als bedrijf dat geen belang heeft voor de wereld om zich heen, dan zul je een grote potentiële doelgroep verliezen. En dat wil je natuurlijk niet!