LOS ANGELES – Comedy Central heeft goed gescoord met de zogenaamde roast van Justin Bieber. 4,4 miljoen mensen zagen toe hoe de zanger er op komische wijze hard van langs kreeg. Dat melden Amerikaanse media.
Maandag werd de zogenaamde roast uitgezonden. Bieber keek hulpeloos toe toen hij belachelijk werd gemaakt door onder anderen Will Ferrell, Kevin Hart, Snoop Dogg, Ludacris en Jeff Ross. “Je hebt zoveel verschrikkelijke en onkijkbare video’s uitgebracht, je zou je naam moeten veranderen in Vanilla ISIS”, en “Als Anne Frank je muziek had gehoord, was ze gelijk naar Auswitz ge-Uberd”, zo klonken enkele van de harde grappen.
Volgens HollywoodLife zag ook Justins ex Selena Gomez de uitzending, maar kon niet om de humor lachen. “Selena vond de meeste grappen walgelijk”, weet een bron te melden. Gomez was regelmatig het hoofdonderwerp van de grappen. “Selena Gomez had seks met jou, dat bewijst dat Mexicanen het meest smerige werk aannemen dat Amerikanen niet willen doen”, grapte Jeff Ross.
De komische behandeling is de op twee na meest succesvolle voor Comedy Central. Een roast van Charlie Sheen trok in 2011 6,4 miljoen kijkers, Jeff Foxworthy trok er in 2005 6,2 miljoen. Tijdens de uitzending maandag was Bieber het meest besproken onderwerp op de social media: zo’n twee miljoen mensen genereerden meer dan drie miljoen opmerkingen. Onder hen ook een schare fans van de popster, die geschokt reageerden op de meedogenloze humor tegen hun held.