Weten & Tech

Jumbo mikt op online inhaalslag

01-04-2015 07:01

DEN BOSCH – Jumbo gaat online de concurrentie aan met Albert Heijn. De Brabantse supermarktketen wil op internet ‘een nieuw front’ openen tegen de marktleider. Dat zegt financieel bestuurder Ton van Veen woensdag in een interview met Het Financieele Dagblad.

Jumbo, dat de afgelopen vijf jaar uitgroeide tot de tweede supermarkt van Nederland, is van plan om de komende tijd drie tot vijf afhaalpunten voor boodschappen per week openen. In de zomer wil het bedrijf zo’n honderd ‘pickup points’ hebben.

Albert Heijn is als enige supermarktketen op grote schaal actief in thuisbezorging. Maar Jumbo hoopt een snelle inhaalslag te kunnen maken. Volgens Van Veen zal het dan ook ‘geen jaren’ meer duren voor het bedrijf ook boodschappen thuis gaat bezorgen.

“We zijn vorig jaar na twee jaar voorbereiding met 28 afhaalpunten gestart”, aldus de topman. “Daar hebben we de kinderziektes inmiddels uit gehaald, waardoor we nu de groei fors kunnen versnellen.”