Beste Arjen,
Ik denk dat je met ‘Zondag met Lubach’ de optimale situatie wel hebt bereikt, inmiddels.
De eerste twee seizoenen heb je vakkundig gewerkt aan het opbouwen van een vaste fanbase. Hoogtepunt in die strategie was natuurlijk 23 maart van dit jaar, toen je bij Matthijs van Nieuwkerk in DWDD voor meer dan een miljoen kijkers dat geintje met die Farao der Nederlanden mocht promoten.
Je zit nu in seizoen drie en je snapt: fans blijven alleen fan als ze ook af en toe wat te zeiken hebben. Dus je dacht, vlak voor de winterstop: ik gooi er ook even een flut-item doorheen. Waar ze dan lekker over kunnen twitteren enzo.
Ik stel me zo voor dat op je redactievergadering bij het zoeken naar die rode lap associatief is gedacht. Tofik Dibi was in het nieuws, wie aan Tofik denkt, denkt aan Femke, wie aan Femke denkt, denkt ‘wat doet die in godsnaam tegenwoordig?’ en dan zit je zomaar bij een van de meest gepromote, maar slechtst bekeken televisieseries van dit decennium: het door het Langetenenvrouwtje bedachte ‘De Fractie’. En daar speelt dan Daphne Bunskoek in en die heeft tieten dus dan doen we die.
Heeft natuurlijk niks te maken met ‘succesnummer VPRO’ promoot ‘winkeldochter VPRO’. Is gewoon om trouwe fans te laten merken dat het helemaal niet zo gewoon is dat je elke week een uitzending met alleen top-items maakt. Toch?
Anyway: gelukt!
En jij bent Femkes nieuwe held. Tot ze een nieuwe heeft.
Groet,
JanD