Geachte mevrouw Umar, in antwoord op uw schrijven van eerdaags jongstleden, kunnen wij u het volgende mededelen: een stuurgroep is direct aan de slag gegaan met uw vragen. Derhalve heeft de deelraad een extern, Europees aanbesteed bureau aangetrokken, teneinde snel met een veldverkennend sub-evaluatie-rapport te kunnen komen.
Dit uiteraard pas na interne beraadslaging met alle betrokken koepelorganisaties, inspreekorganen, welzijnsstichtingen en wijk- danwel bewonersraden die bij deze kwestie betrokken zijn.
Onze voorkeur gaat tot nu toe uit naar een extern consultant die de eerste voorbereidende gesprekken op zich kan nemen en eventueel piketpaaltjes kan slaan in het werkveld van de betreffende deelraadsambtenaren.
Wel willen wij direct waarschuwen dat gaandeweg ons logo zal worden vervangen door een exact hetzelfde logo. Hierdoor zal, gelet op behaalde resultaten uit het verleden, geen geld meer ter beschikking komen voor de commissie Kannen en Kruiken, waardoor de mogelijkheid bestaat een langer en saaier traject te volgen als het gaat om verkenningen, nota’s, notities en pro-evaluaties.
Wij wijzen u er tevens op dat al uw bezwaren in zesvoud moeten worden ingediend bij het loket Burgerzaken in de Stopera (geopend op maandag tot en met donderdag van 09:00 – 11:00 uur).
Wegens grote drukte raden wij u af daarheen te gaan, maar u kunt uw vragen (wederom in zesvoud) natuurlijk ook digitaal indienen, mits u beschikt over een geldig Burgerservicenummer en mits onze ICT-voorziening het niet weer laat afweten (en die kans is groot, maar dat zeg ik op persoonlijke titel).
Na evaluatie van alle evaluaties zal een finaal rapport uiteindelijk de doorslag geven waarna een Europees aanbesteed extern onderzoeksbureau, dat via dwarsverbanden altijd weer geliëerd is aan de ondernemingen van de wethouder zijn vrouw, uw vragen zal onderzoeken om binnen de wettelijk gestelde termijn van zevenhonderzevenenzeventig werkdagen met een verder inhoudsloos en voorspelbaar antwoord barstensvol open deuren te komen.
Houd u er rekening mee dat binnen die periode ook de vakantiedagen van ambtelijk personeel vallen. Deze worden in de praktijk niet meegerekend bij de behandeling van vragen en klachten die via deelraadscommissies en/of overdrachtsorganen c.q. buurttrajecten worden toegekend.
Mocht de uitkomst positief zijn in die zin dat uw vragen inderdaad vragen blijken te zijn, dan kan de gemeente, na een verplichte termijn van zestien jaar voor buurtinspraak en kennisgeving, overgaan tot het uitvoeren van beantwoording.
Hiervoor zal deels gebruik worden gemaakt van een Rijkssubsidie die destijds in het leven is geroepen door de commissie ‘Paarse krokodil’. U zult hiervan tijdig worden bericht.
Het ligt overigens in de lijn der verwachting dat uw vragen rond 2020 zullen zijn beantwoord en dat rond die tijd ook de eerste BOA’s zijn beëdigd om de antwoorden verder uit te werken in theoretische zin.
Ik hoop u hiermede voldoende te hebben beantwoord.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u op alle oneven maandagen van de maand contact opnemen via het doorkiesnummer.
Vriendelijke groet,
Bert Brussen
Hoofd Afdeling Ambtenaren & Democratie Binnen Ruimtelijk Stadsverband zonder Tweedeling maar met Zin in de Toekomst (ADBRSTZT).
N.B.
Het is mogelijk dat deze mail u zeventien keer wordt toegezonden. Dit heeft te maken met een nieuw automatisch verzendsysteem waardoor alle komma’s uit het oude systeem worden aangezien voor nieuwe emails. Onze excuses voor dit ongemak, de wethouder zal hierover persoonlijk met u contact opnemen.
Wij wijzen u er op dat op deze tijdelijke informatieronde de klachtenprocedure van toepassing is zoals deze ligt gedeponeerd bij het bureau Langzaam Aan & Kastje Muur. U kunt hieraan echter geen rechten ontlenen, tenzij u in het bezit bent van een Stadspas, 60Plus-pas, allochtonenkaart of deel uitmaakt van de top 600 800 900.