AMSTERDAM (ANP) – Klanten van ING kunnen weer internetbankieren via de website van de bank. Een ,,interne netwerkverstoring'' legde het betalingsverkeer de bank zaterdagmiddag bijna 2,5 uur plat, zo liet een woordvoerster weten. Rond vijf uur werkte alles weer.
Klanten konden geen overboekingen doen en ook ING-betalingen via betalingssysteem iDeal liepen spaak, zo liet de woordvoerster. ING-klanten konden wel inloggen op de website Mijn ING en daar hun saldo controleren, maar overboekingen mislukten. Mensen die via de app van ING hun geldzaken regelden, hadden geen last van de storing.
Volgens de woordvoerster was een interne netwerkverstoring de boosdoener. Er was geen sprake van een cyberaanval. Mensen die via andere banken iDeal gebruikten of internetbankierden, hadden dan ook nergens last van.
In april van dit jaar waren vooral banken geregeld het slachtoffer van zogenoemde DDoS-aanvallen. Door die cyberaanvallen lagen meerdere keren betalingssystemen plat, al wisten banken de aanvallen ook regelmatig af te slaan. De woordvoerster van ING wist niet of er ook nu sprake was van een cyberaanval.