UTRECHT – Het was al mogelijk om bij Bol.com te winkelen op een smartphone, maar een nieuwe iPhone-app maakt het nu nog iets makkelijker. Het zoeken van producten en nalopen van bestellingen en facturen bijvoorbeeld is met de app een fluitje van een cent.
Volgens de webwinkel bezoekt al meer dan een op de vijf klanten Bol.com via de smartphone. Het was nog wachten op een officiële app. Naast de iPhone-app is overigens ook een versie voor Android op komst.
De app biedt zoeksuggesties en -filters om het juiste product te vinden in het aanbod van ruim acht miljoen artikelen. Ook is het mogelijk barcodes of QR-codes van artikelen te scannen, om de prijs en beschikbaarheid te checken. De status van bestellingen is te bekijken met track & trace. Ook zijn dag- en weekaanbiedingen in de app te bekijken.
De Bol.com-app wordt door gebruikers positief beoordeeld in de App Store. “Werkt stukken handiger dan de mobiele website”, schrijft een van hen. “Aankoop bijna te gemakkelijk”, vindt een ander. Enkele gebruikers klagen dat de app nog bugs bevat en regelmatig crasht.