Weten & Tech

Storehouse: Instagram voor beeldverhalen

03-10-2014 14:28

AMSTERDAM – Storehouse wordt door Apple momenteel aangeprezen als een ‘must download app’ in de App Store, maar wat is het eigenlijk? Storehouse is het beste samen te vatten als een soort mix van Instagram en Twitter voor fotoverhalen.

De app, die gratis te downloaden is in de App Store, vraagt je eerst om in te loggen of – als je nog geen account hebt – een account aan te maken. Dat kan op basis van je Facebook- of Twitter-account of op basis van een e-mailadres. Ook moet je je naam ingeven en eventueel een foto van jezelf uploaden om je profiel af te maken. Eenmaal aan boord ziet Storehouse er vooral uit als Instagram. Je ‘beginscherm’ toont actuele verhalen op basis van andere Storehouse-gebruikers. In het beginscherm zie je een enkele foto maar zodra je erop klikt krijg je het hele verhaal in foto’s te zien.

Nieuwe verhalen vinden kan onder meer door meer andere Storehouse-gebruikers te volgen, maar ook op basis van hashtags (daar komt de Twitter-vergelijking de hoek om). De hele manier van presenteren in Storehouse is prachtig en het idee van een ‘sociaal netwerk’ met fotoverhalen is ook goed, maar er is momenteel één groot minpunt: de hoeveelheid content valt tegen. Zo zijn er weinig Nederlanders te vinden en bovendien worden een hoop onderwerpen nog niet in beeld besproken.

Storehouse is beschikbaar voor iPad, iPhone en iPod Touch.