LOS ANGELES – Kim Kardashian opgepast! In navolging van de realityster heeft ook de veelbesproken actrice Lindsay Lohan haar eigen mobiele spel voor Android en iOS uitgebracht. De app heet The Price Of Fame.
In Kim Kardashian Hollywood moet de speler carrière zien te maken in de entertainmentindustrie, onder meer door met dure kleding in de smaak te vallen tijdens modellenklussen en een bekend vriendje te scoren. Deze app neemt Hollywood behoorlijk serieus, maar dat geldt zeker niet voor The Price Of Fame. In LiLo’s app wordt vooral de spot gedreven met de showbizzwereld.
Net als in Kims zeer succesvolle app, die er overigens wel een stuk fraaier uitziet, is het doel om zoveel mogelijk fans te krijgen. Bij The Price Of Fame doe je dat door te swipen. In beide games kan de speler zijn of haar personage aankleden en de levensstijl van het sterretje upgraden, eventueel tegen betaling. Maar die upgrades zijn in de app van Lindsay eigenlijk één grote grap.
Want een slang of tijger als huisdier nemen, dat kan niet in Kim Kardashian Hollywood. Een privé-eiland kopen, kontimplantaten laten inbrengen, vechten in een lift of je baby’s met botox inspuiten ook niet. En als je in de problemen komt, bijvoorbeeld omdat je een paparazzo hebt gemept, schakel je gewoon je advocaten in. Het contrast met de vrij brave app van Kim is dus enorm.