HANTS – Een Britse freelance videomaker kan met een productie van amper tien euro wellicht bijna zes ton bijschrijven op zijn rekening. Zijn filmpje maakt namelijk kans als advertentie geshowd te worden in de rust van de Superbowl. James Bedford (40) heeft al 5000 clips verslagen met zijn Doritos-reclame en zit nu bij de laatste tien.
In het filmpje is Bedford aan het vissen, terwijl hij Doritos eet. Ondertussen sluipt een vis uit het water en springt deze langzaam naar Bedford toe. Als de vis vlakbij de zak chips is beland, spotten ze elkaar en beginnen ze beide te schreeuwen. Het dier gaat er vervolgens met de zak Doritos vandoor en springt in het water, is te zien op een filmpje van Telegraph.
De vis, gemaakt van plastic, komt tot leven door poppenspel en James’ computertalent deed de rest. Mocht het filmpje geshowd worden bij de Superbowl, zullen er 60.000 fans in het stadion en 115 miljoen mensen wereldwijd het spotje te zien krijgen. En kan nog gestemd worden tot 28 januari.