Media

Kabelmaatschappij noemt klant ‘Asshole Brown’

29-01-2015 16:39

SPOKANE – Toen Lisa Brown de rekening van haar kabelmaatschappij opende, kwam ze voor een wel heel opmerkelijke verrassing te staan. Kabelmaatschappij ComCast heeft de naam van haar man, Ricardo Brown, veranderd naar ‘Asshole Brown’. Hier was de vrouw op z’n zachtst gezegd niet heel blij mee.

Volgens Chris Elliott, een belangenvertegenwoordiger voor consumenten, probeerde de vrouw in eerste instantie de naam zelf te veranderen. Ze is naar een winkel van ComCast in de buurt gelopen en heeft met het hoofdkantoor in Washington gebeld, maar niemand kon haar helpen. Toen besloot ze contact op te nemen met meneer Elliott, die het verhaal in eerste instantie niet geloofde.

“Ik dacht echt dat iemand me in de maling nam. Dus vroeg ik om een kopie van de rekening en alle voorafgaande communicatie met ComCast. Zonder grapjes, het leek echt alsof iemand de naam daadwerkelijk had veranderd”, legt Elliott uit op zijn website. Na verder onderzoek bleek dat ook ComCast in de eigen administratie de naam Asshole Brown had staan.

Onacceptabel

Een woordvoerder van de kabelmaatschappij heeft inmiddels contact opgenomen met de familie Brown. “We hebben onze excuses aangeboden. Dit gedrag is ongepast en onacceptabel. We hebben absoluut geen begrip voor dit soort praktijken en gaan de zaak tot op de bodem uitzoeken.” Zodra ComCast weet welke werknemer verantwoordelijk is voor deze grap, wordt deze op staande voet ontslagen.

De vrouw van ‘Asshole Brown’ weet niet zeker of excuses voldoende zijn. Ze is nog met de kabelmaatschappij in onderhandeling over een eventuele schadevergoeding.