BERLIJN – Doutzen Kroes is het nieuwe gezicht van de modeweek in Berlijn volgende maand. Het dertigjarige Nederlandse topmodel zal onder meer in een mini-jurk reclame maken voor Mercedes-Benz, dat het modefestijn organiseert. Dat meldden Duitse media maandag.
Kroes maakt reclame voor hybride auto’s van het Duitse automerk. Dat klusje past goed bij haar omdat ze zelf veel waarde hecht aan een gezonde en duurzame levensstijl. “Ik probeer zo vaak mogelijk de fiets te pakken, laat het water niet lopen en kook met gezonde ingrediënten”, zegt ze in een interview met de Duitse krant Bild.
De Duitse modeweek duurt van 7 tot en met 10 juli. Kroes kijkt zelf erg uit naar het modefestijn. “Ik hoop dat ik geluk heb en tijd heb om een grote modeshow te zien”, aldus Kroes die al een tijd niet in Berlijn is geweest. “Ik ben blij dat ik weer een keer naar Berlijn mag. Ik hou van de Europese sfeer in Berlijn.”
Natuurlijk gaat ze haar kinderen (Phyllon, 4 en Myllena, 11 maanden) en man Sunnery James (36), met wie ze een groot deel van haar tijd in New York woont, missen. “De volgende keer hoop ik dat ik met mijn familie mee kan”, aldus de Friese schone. Tijdens haar reizen houdt Doutzen contact met hen via Skype. “Ik heb altijd gemengde gevoelens als ik op reis ga. Ik mis mijn familie, maar ik hou van reizen. Altijd als ik op reis ben, maakt mijn zoon een lijst en kruist hij alle dagen af, tot ik er weer ben.”