PARIJS – Model Lily-Rose Depp heeft haar eerste grote campagne binnengesleept. De dochter van Johnny Depp en Vanessa Paradis wordt het nieuwe gezicht van de brillenlijn van Chanel.
Volgens een persbericht van het modehuis is Depp uitgekozen door ontwerper Karl Lagerfeld zelf, die tevens de campagne fotografeerde. “Lily-Rose is overweldigend. Ze is een jonge meid van een nieuwe generatie met alle kwaliteiten van een ster”, meldt Lagerfeld. De beroemde modeontwerper wil de jonge Depp neerzetten als een ‘popje in een wereld doordrenkt met schattigheid en vrouwelijkheid’.
Lily-Roses moeder Vanessa was in het verleden ook gezicht van het merk en goed bevriend met Lagerfeld, die haar beschouwde als muze. De 16-jarige Lily-Rose trad onlangs in de voetsporen van haar moeder door als model te debuteren. In april was ze te zien in een modereportage in het Australische tijdschrift Oyster. De sterrendochter werd door de makers van de fotoshoot toen ook al geprezen als vrouw met ‘het gezicht van een engel en het onweerstaanbare voorkomen van een volwassene’.