Entertainment

Miljoen kijkers Eredivisie in nieuw jasje

16-01-2016 08:20

HILVERSUM (ANP) – Het vernieuwde programma Eredivisie op vrijdag heeft ruim 950.000 tv-kijkers getrokken. Dat meldt de Stichting KijkOnderzoek (SKO) zaterdag. Het programma deed verslag van de eerste voetbalwedstrijden na de winterstop. Het is verhuisd van NPO2 naar NPO1.

Het programma is in een nieuw jasje gestoken. Zo trok tv-maker en acteur Maxim Hartman er voor het eerst op uit om voetballers te interviewen. Dat deed hij op zijn geheel eigen wijze, met onder meer vragen over de foundation (make-up) van spelers. Presentator Henry Schut heeft in het programma een vast duo naast zich voor de wedstrijdanalyses: commentator Jeroen Elshoff en voetballer Daniël de Ridder.

The Voice of Holland Live blijft het goed doen bij de kijkers. Vrijdagavond keken er bijna 2,1 miljoen, net zoveel als een week geleden. Het RTL4-programma staat op de tweede plek in de kijkcijfer top 25, na het NOS Journaal (2,2 miljoen kijkers). Goede tijden slechte tijden, al sinds jaar en dag een kijkcijferkanon, staat op de derde plaats met ruim 1,7 miljoen tv-kijkers.

Naar het wekelijks gesprek met de minister-president (NPO1) keken rond 18.30 uur een dikke miljoen mensen. Jinek, dat in het winterseizoen de plaats inneemt van Pauw, trok bijna 897.000 kijkers.