De tweede editie van het vernieuwde Serious Request heeft NPO 3FM wederom geen extra luisteraars opgeleverd. De radiozender scoorde in de laatste twee maanden van afgelopen jaar een marktaandeel van 2,3 procent, precies evenveel als de vorige meetperiode. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Nationaal Luister Onderzoek.
De dj’s laten zich sinds 2018 voor Serious Request niet meer opsluiten in het Glazen Huis. In plaats daarvan gaan dj-duo’s het land in om geld in te zamelen voor het Rode Kruis. De tweede editie van de vernieuwde actie leverde een hoger bedrag op dan die van het jaar ervoor. De teller stond op kerstavond 2019 op ruim 1,4 miljoen euro, een jaar eerder was dat ruim 1,3 miljoen euro.
De absolute marktleider is zoals gebruikelijk NPO Radio 2 dankzij de Top 2000. De zender scoorde in de laatste twee maanden van 2019 een marktaandeel van 17,7 procent. Radio 10 wisselt met Radio 538 van plek. Waar laatstgenoemde in 2018 op nummer twee stond, blijft de zender nu steken op de vierde plaats. Radio 10 staat nu op twee, met ruim een procentpunt meer dan in 2018. Sky Radio completeert de top drie.
Anp
Lees ook: 3FM Serious Request levert bijna niets op, reactie 3FM: ‘Nieuwe opzet heeft zich bewezen!’