Binnenland

Willem Engel-achtige standpunten zorgen opnieuw voor leegloop bij FvD

04-01-2021 17:00

Nicki Pouw-Verweij en Thierry Baudet. (Screenshot YouTube FvD)

De heldhaftige strijdkreet van Thierry Baudet voor meer zelfonderzoek en VRIJHEID!!!!1 heeft wederom zijn vruchten afgeworpen. Het Forum voor Democratie (ooit 28 virtuele zetels, nu anderhalf) moet het voortaan namelijk doen zonder de Gelderse Statenleden Krijn Mout en Armita Taheri. De twee gaan verder als onafhankelijke leden omdat ze de waanzin van de lavendelvoorman niet langer kunnen verdragen.

“Ik zie steeds raardere Covid-standpunten uit Den Haag en Amsterdam komen. (..) Dit is echt pijnlijk. Maar ik kan geen Willem Engel-achtige standpunten ondersteunen.’’

Aldus Mout die zelf dagelijks medisch zelfonderzoek doet als verpleegkundige. Taheri laat in een schrijfsel weten eveneens geen onderdeel meer te willen zijn van Thierry’s complotcircus. Vooral de antisemitische uitspraken van sommige FvD-leden zouden haar tot dit besluit hebben bewogen.

In december verliet Statenlid Tom Roetert ook al de Gelderse fractie. Ook hij gelooft niet dat mondkapjes bedacht zijn door George Soros om de bevolking te vaccineren met 5G.