27 november (Reuters) – Twitter Inc Chief Executive Elon Musk zegt dat nieuwe aanmeldingen voor Twitter op een ‘all-time high‘ zijn, terwijl hij tegelijk worstelt met een massale uittocht van adverteerders en gebruikers die vluchten naar andere platforms uit bezorgdheid over verificatie en hate speech.
Vanaf 16 november waren er gemiddeld meer dan twee miljoen aanmeldingen per dag in de laatste zeven dagen, een stijging van 66% ten opzichte van dezelfde week in 2021, zei Musk in een tweet laat op zaterdag.
Hij zei ook dat actieve gebruikersminuten een recordhoogte bereikten, gemiddeld bijna 8 miljard actieve minuten per dag in de laatste zeven dagen vanaf 15 november, een stijging van 30% ten opzichte van dezelfde week vorig jaar.
Haatzaaiende impressies zijn vanaf 13 november gedaald ten opzichte van oktober vorig jaar.
Gerapporteerde imitaties op het platform piekten eerder deze maand, voor en na de lancering van Twitter Blue, volgens Musk.
Musk, die ook raketbedrijf SpaceX, hersenchipstartup Neuralink en tunnelbedrijf de Boring Company leidt, heeft gezegd dat de aankoop van Twitter zijn ambitie om een ‘alles-app‘ genaamd X te creëren, zou versnellen.
Musk’s ‘Twitter 2.0 The Everything App‘ zal functies hebben zoals versleutelde directe berichten (DM’s), longform tweets en het kunnen doen van betalingen, aldus de tweet.
In een andere tweet vroeg op zondag zei Musk dat hij een “pad ziet naar Twitter dat binnen 12 tot 18 maanden een miljard maandelijkse gebruikers overschrijdt.”
Adverteerders op Twitter, waaronder grote bedrijven als General Motors, Mondelez International, Volkswagen AG, hebben reclame op het platform gepauzeerd, nu ze worstelen met de nieuwe baas.
Musk heeft gezegd dat Twitter een “enorme daling van de inkomsten” ondervindt van de terugtrekking van adverteerders, en geeft de schuld aan een coalitie van burgerrechtengroeperingen die druk heeft uitgeoefend op de topadverteerders van het platform om actie te ondernemen als hij de moderatie van de inhoud niet beschermt.
Activisten dringen er bij de adverteerders van Twitter op aan om hun advertenties van het sociale media platform te halen nadat Musk het verbod op tweets van de voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft opgeheven.
Honderden werknemers van Twitter zouden het belegerde bedrijf hebben verlaten, na een ultimatum van Musk dat het personeel “lange uren met een hoge intensiteit” zou moeten maken of moet vertrekken.
Het bedrijf ontsloeg eerder in november de helft van zijn personeel, waarbij teams verantwoordelijk voor communicatie, content curation, mensenrechten en machine learning ethics werden gestript, evenals enkele product- en engineeringteams.
Slides from my Twitter company talk pic.twitter.com/8LLXrwylta
— Elon Musk (@elonmusk) November 27, 2022
The goal is a trusted digital town square, where a wide range of views are tolerated, provided people don’t break the law or spam. For example, any incitement to violence will result in account suspension.
— Elon Musk (@elonmusk) November 26, 2022